Çerez Örnek

KULLANICI HİZMETLERİ ÅžUBE MÜDÜRLÜÄžÜ GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI

 

1- Daire BaÅŸkanlığının misyonu ve vizyonu çerçevesinde sorumlu olduÄŸu ÅŸubenin iÅŸleyiÅŸini yürütmek, sevk ve idaresini saÄŸlamak.

2- Birimi ilgilendiren kurum içi ve kurum dışı yazışmaların yapılmasını, onaylarının alınmasını saÄŸlamak ve bunlara iliÅŸkin İdareye bilgilendirmede bulunmak.

3- Kütüphane kullanıcılarının kütüphane koleksiyonundan etkin bir ÅŸekilde yararlanmasını saÄŸlamakla birlikte, ödünç verme, danışma ve basılı kaynak kullanımı ile ilgili kullanıcı eÄŸitimi hizmetleri, süreli yayınlar, görsel yayınlar, tezler, kütüphaneler arası ödünç verme hizmetlerini yürütmek ve yazışmalarını yapmak. Bunlara iliÅŸkin İdareye bilgilendirmede bulunmak.

4-  Ödünç verme ile ilgili kütüphane koleksiyonundan üyenin yararlanmasını saÄŸlamak amacıyla her türlü hizmeti geliÅŸtirmek. Üyelerin aradıkları yayınlara kolayca ulaÅŸmalarını saÄŸlamak. Ödünç alınan materyallerin kütüphaneye iadelerinin takibini ve kontrolünü yapmak. Kurum tarafından belirlenen usul-esas-yazı-talimat doÄŸrultusunda kullanıcılar tarafından ödünç alınan ancak iade alınamayan yayınlarla ve bu iade edilmeyen yayınlara ait ceza ödemeleriyle ilgili yazışmalar yapmak ve bu yayınların iade edilmesini ve cezai ödemelerinin ödenmesine iliÅŸkin gerekli iÅŸ ve iÅŸlemleri yapmak. Ayrıca kütüphane üyelik ve gecikme bedellerinin ödenmesine iliÅŸkin iÅŸ ve iÅŸlemleri yürütmek ve bu iÅŸlemlerden kaynaklı elde edilen gelirlerin ilgili mevzuatlara uygun ÅŸekilde tüm iÅŸlemlerini yerine getirmek ve bu elde edilen gelirlerin üniversite ilgili birimlerine yazışma ile zamanında gönderilmesini saÄŸlamak. Tüm bunlara iliÅŸkin İdareye bilgilendirmede bulunmak.

5- Görsel ve iÅŸitsel araç, gereç ve materyali kullanıcıların hizmetine hazır bulundurmak. Aynı zamanda tüm bu iÅŸlemlerle ilgili malzeme gereksinimi ve diÄŸer ihtiyaçlar hasıl olduÄŸunda, zamanında idareye bilgilendirmede bulunmak bunlara iliÅŸkin yazışmaları-taleplerini yapmak.

6- Birimde görev yapanların koordinasyonunu saÄŸlayarak okuyucu salonları ile kitap raflarını düzenlemek ve düzgün bir ÅŸekilde tutulmasını saÄŸlamak.

7- Kütüphaneler arası ödünç verme ile ilgili kütüphanede bulunmayan materyalin, Kütüphaneler Arası Ödünç Verme Sistemi (ILL) çerçevesinde yurtiçi ve yurtdışı kurumlardan ve kendi kurumundan gelen istekleri İdareye bilgi vermek suretiyle saÄŸlamak ve   takip etmek. Bu konu ile ilgili kurulmuÅŸ ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluÅŸlarla iÅŸbirliÄŸi ile ilgili konuları idareye sunmak.

8- Kütüphane koleksiyonu ve kullanımın, Üniversite içinde okuyucuya tanıtımını saÄŸlamak. Kütüphane materyalinin kullanımına yardımcı olmak amacıyla hizmet içi eÄŸitim programları düzenlemek. Tüm bunlara iliÅŸkin İdareye bilgilendirmede bulunmak.

9- Üniversitemiz akademik personeli ve öÄŸrencilerinin araÅŸtırma yaptıkları her türlü kitap, koleksiyonda bulunan yayın, makale, sempozyum gibi kaynaklara ulaÅŸabilmesi için koleksiyondaki kaynaklarla yardımda bulunmak.

10- Kütüphanenin Basılı Kaynak kullanım oranları ile ilgili istatistikler yapmak, söz konusu istatistikleri ilgili birimlerle İdareye bilgi vermek suretiyle paylaÅŸmak. Üniversitenin bilim çıktılarını takip ederek rapor etmek ve İdareye sunmak.

11- Tez açık eriÅŸim kontrolü ve sorumluluÄŸunda olan gerekli iÅŸ ve iÅŸlemleri yürütülmek. Bunlara iliÅŸkin yazışmaları, personel görevlendirmelerini yapmak ve onaylarının alınmasını saÄŸlamak. Tüm bunlara iliÅŸkin İdareye bilgilendirmede bulunmak.

12- Birim arÅŸivinde yer alan tüm eserlerin, kaynakların ve benzeri tüm dokümanların envanter çalışmasını yapmak ve buna iliÅŸkin İdareye bilgilendirmede bulunmak.

13- Müdürlükler altında görev yapmakta olan personellerin mesaiye geliÅŸ ve gidiÅŸ saatlerinin imza çizelgesi üzerinden / kart okuma sistemi üzerinden takip ve kontrol edilmesi ile ilgili iÅŸlemler ( izin, görevlendirme ve  saÄŸlık v.b. ) birim amirlerince yapılarak İdareye sunulması ve bu iÅŸlemlere iliÅŸkin olumsumsuz durumlar hakkında İdareye zamanın da bilgi vermek.

Daire BaÅŸkanlığında İşçi statüsüyle çalışmakta olan personellerin ay sonu İdari Hizmetler Åžube MüdürlüÄŸünce yapılan hak ediÅŸ cetveleri  iÅŸçinin baÄŸlı olduÄŸu Åžube Müdürlerince de praflanacaktır.

İzinlerle ilgili  madde de belirtilen iÅŸlemler aÅŸağıdaki prosedür çevcevesinde yürütülecektir ;

    a ) Islak imza evrakını oluÅŸturan personel imza aÅŸamalarında önce İdari Hizmetler Åžube MüdürlüÄŸüne paraf açacak.

    b ) Olur için baÄŸlı bulunduÄŸu Åžube Müdürüne imza açılacak,

    c ) Onay için Daire BaÅŸkanlığınına imza açılacak.

Mesaiye geliÅŸ ve gidiÅŸ saatleri ile ilgili kontroller aÅŸağıdaki prosedür çercevesinde yürütülecektir ;

    a ) Kart okuma sisteminden sorumlu personel her gün birimle ilgili dökümlerini Åžube Müdürlerine, Åžube Müdürlerinin ilgili dökümleri ise Daire BaÅŸkanlığı mail adresine gönderilecektir.

    b ) Åžube MüdürlüÄŸüne gönderilen bilgiler taraflarınca kontrol edilerek varsa oluÅŸan olumsuzluklar Daire BaÅŸkanlığına yazılı olarak bildirilecektir,

    c ) Åžube Müdürleri ile ilgili oluÅŸan çizelgelerin kontrol ve deÄŸerlendirme iÅŸlemleri Daire BaÅŸkanlığınca, izin sürelerinin kontrolü İdari Hizmetler Åžube MüdürlüÄŸünce yürütülecektir..

 

14- Daire BaÅŸkanının vereceÄŸi diÄŸer ve benzeri görevleri yerine getirmek.

 

KULLANICI HİZMETLERİ ÅžUBE MÜDÜRLÜÄžÜ PERSONELİ

ÅžUBE  MÜDÜRÜ V.      
Metin GENÇAY 311 5936 5936 metin.gencay@ege.edu.tr
       
DANIÅžMA KAYNAKLARI      
Işık DİKİCİGİL   5932 isik.dikicigil@ege.edu.tr
       
SÜRELİ YAYIN      
İbrahim MAMAK   5231 ibrahim.mamak@ege.edu.tr
       
KİTAP ARŞİV      
Ayhan AKÇA   5942 ayhan.akca@ege.edu.tr
       
NADiR ESERLER       
Ferruh ÅžEKER 311 5938 5938 ferruh.seker@ege.edu.tr
       
ÖDÜNÇ VERME / ÜYELİK / İLİŞİK KESME      
Gökhan GÜL 5934   gokhan.gul@ege.edu.tr
Cihan YÖNLÜ 5934   cihan.yonlu@ege.edu.tr
Turgut OLGUN 5934   turgut.olgun@ege.edu.tr
Semahat ÅžEVİK 5935   semahat.sevik@ege.edu.tr
Fatmanur DAÄž 5934   fatmanur.dag@ege.edu.tr
     
       

 

 


Ege Üniversitesi

EGE ÜNİVERSİTESİ