Çerez Örnek

TEKNİK HİZMETLER ÅžUBE MÜDÜRLÜÄžÜ GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI

 

1- Daire BaÅŸkanlığının misyonu ve vizyonu çerçevesinde sorumlu olduÄŸu ÅŸubenin iÅŸleyiÅŸini yürütmek, sevk ve idaresini saÄŸlamak.

2- Birimi ilgilendiren kurum içi ve kurum dışı yazışmaların yapılmasını, onaylarının alınmasını saÄŸlamak ve bunlara iliÅŸkin İdareye bilgilendirmede bulunmak.

3- Kütüphane bilgi kaynaklarının saÄŸlanması, kullanıma sunulması, kullanım esnasında oluÅŸabilecek sorunların giderilmesini saÄŸlamak ve bunlara iliÅŸkin İdareye bilgilendirmede bulunmak.

4-  SaÄŸlama/koleksiyon geliÅŸtirme, kataloglama, sınıflama, elektronik kaynaklar, bilimsel-tez açık eriÅŸim otomasyon hizmetlerinin yürütülmesini saÄŸlamak. Bunlara iliÅŸkin İdareye bilgilendirmede bulunmak.

5- Bilimsel yayın açık eriÅŸim kontrolü ve sorumlusu olarak gerekli iÅŸ ve iÅŸlemleri yürütmek.  Bunlara iliÅŸkin yazışmaları, personel görevlendirmelerini yapmak ve onaylarının alınmasını saÄŸlamak. Tüm bunlara iliÅŸkin İdareye bilgilendirmede bulunmak.

6- Kütüphanenin abone olduÄŸu veri tabanlarının kullanım istatistiklerini takip etmek ve İdare ye sunmak.

7-Elektronik veri tabanlarının verimli bir ÅŸekilde kullanılmasını saÄŸlamak amacı ile yeni aboneliklerin deneme eriÅŸimlerinin kullanıcılara duyurulmasını saÄŸlamak ve veri tabanı sorumluları ile iletiÅŸime geçerek kullanıcı eÄŸitimleri düzenlemek. Ayrıca abone olunan elektronik ya da basılı kaynakların verimli kullanılmasına yönelik politikalar geliÅŸtirmek ve bu politikaları İdareye sunmak.

8- Üniversitemiz akademisyen ve öÄŸrencilerin veri tabanlarından yararlanması için ilgili birimler ile koordineli çalışmak. Bu konuda E.Ü. Ölçme ve DeÄŸerlendirme Uygulama ve AraÅŸtırma Merkezi ile ArÅŸiv ve İstatistik Åžube MüdürlüÄŸünün ortak belirleyeceÄŸi esaslar çercevesinde Daire BaÅŸkanlığınca uygunluÄŸu onaylanan bilgilerin çalışmalarını hazırlayarak, deÄŸerlendirme anketleri düzenlemek ve bu çalışmaları idareye bildirmek.

9- Satın alınacak bilgi kaynaklarına iliÅŸkin olarak akademik birimlerden görüÅŸlerin/taleplerin alınması ayrıca alınan istatistiÄŸi veriler doÄŸrultusunda satın almaya ait ihtiyaçlarının zamanında belirlenerek bütçe tespitinin yapılmasını saÄŸlamak ve her yıl en geç Aralık ayında Rektörlük ilgili birimine bu çalışmaların-taleplerin bildirilmesini saÄŸlamamak üzere tüm bu çalışmaları İdareye sunmak. Tüm bu iÅŸlemlere iliÅŸkin yazışmaları ve personel görevlendirme iÅŸlemlerini yapmak ve onayların alınmasını saÄŸlamak.

10- Deneme eriÅŸimleri için veri tabanı yetkilileri ile görüÅŸülmesi ve veri tabanlarından elde edilen  verilerin okuyucuya iletilmesini saÄŸlamak.

11- Kütüphane otomasyon programını etkin kullanımını, eÄŸitimde kullanılacak yeni teknolojileri takip etmek, bunlara iliÅŸkin İdareye bilgilendirmede bulunmak ve bunları ilgili üniversite birimlerine duyurulmasını saÄŸlamak.

12- Ayrıca otomasyon sistemiyle ilgili hataların ivedilikle düzeltilmesini saÄŸlamak ve sistem güncelleÅŸtirmelerini kontrol ve takip etmek. Sistemden kütüphane hizmetlerine katkı saÄŸlayacak veri ve bilgileri, ilgili birimlere iletilmesinde görevli olmak. Tüm bu iÅŸlemlere iliÅŸkin İdareye bilgilendirmede bulunmak. 

13- Bibliyografya taramaları yapmak, yeni çıkan yayınları okuyucuya duyurmak ve enformasyon hizmetlerini yürütmek. Bunlara iliÅŸkin İdareye bilgilendirmede bulunmak.

14- Müdürlükler altında görev yapmakta olan personellerin mesaiye geliÅŸ ve gidiÅŸ saatlerinin imza çizelgesi üzerinden / kart okuma sistemi üzerinden takip ve kontrol edilmesi ile ilgili iÅŸlemler ( izin, görevlendirme ve  saÄŸlık v.b. ) birim amirlerince yapılarak İdareye sunulması ve bu iÅŸlemlere iliÅŸkin olumsumsuz durumlar hakkında İdareye zamanın da bilgi vermek.

Daire BaÅŸkanlığında İşçi statüsüyle çalışmakta olan personellerin ay sonu İdari Hizmetler Åžube MüdürlüÄŸünce yapılan hak ediÅŸ cetveleri  iÅŸçinin baÄŸlı olduÄŸu Åžube Müdürlerince de praflanacaktır.

İzinlerle ilgili  madde de belirtilen iÅŸlemler aÅŸağıdaki prosedür çevcevesinde yürütülecektir ;

     a ) Islak imza evrakını oluÅŸturan personel imza aÅŸamalarında önce İdari Hizmetler Åžube MüdürlüÄŸüne paraf açacak.

     b ) Olur için baÄŸlı bulunduÄŸu Åžube Müdürüne imza açılacak,

     c ) Onay için Daire BaÅŸkanlığınına imza açılacak.

Mesaiye geliÅŸ ve gidiÅŸ saatleri ile ilgili kontroller aÅŸağıdaki prosedür çercevesinde yürütülecektir ;

    a ) Kart okuma sisteminden sorumlu personel her gün birimle ilgili dökümlerini Åžube Müdürlerine, Åžube Müdürlerinin ilgili dökümleri ise Daire BaÅŸkanlığı mail adresine gönderilecektir.

    b ) Åžube MüdürlüÄŸüne gönderilen bilgiler taraflarınca kontrol edilerek varsa oluÅŸan olumsuzluklar Daire BaÅŸkanlığına yazılı olarak bildirilecektir,

    c ) Åžube Müdürleri ile ilgili oluÅŸan çizelgelerin kontrol ve deÄŸerlendirme iÅŸlemleri Daire BaÅŸkanlığınca, izin sürelerinin kontrolü İdari Hizmetler Åžube MüdürlüÄŸünce yürütülecektir..

 

15- Daire BaÅŸkanının vereceÄŸi diÄŸer ve benzeri görevleri yerine getirmek.

 

TEKNİK HİZMETLER ÅžUBE MÜDÜRLÜÄžÜ PERSONELİ

       
ÅžUBE  MÜDÜR  V.      
Leman KOZAKCI BAKAR 311 59 22 5923 leman.kozakci@ege.edu.tr
       
KATALOGLAMA       
Sibel KAHVECi   5924 sibel.kahveci@ege.edu.tr
       
OTOMASYON      
Nilgün iÅžLER   5925 nilgun.isler@ege.edu.tr
       
VERiTABANLARI / ELEKTRONİK KAYNAKLAR      
Ahmet BALCI   5922 ahmet.balci@ege.edu.tr
       
AÇIK ERİŞİM / ELEKTRONİK KAYNAKLAR      
Kadir DEVECİ   5921 kadir.deveci@ege.edu.tr
       
KÜTÜPHANELER ARASI YAYIN SAÄžLAMA      
Kadir DEVECİ   5921 kadir.deveci@ege.edu.tr
       
TEZ KATALOGLAMA      
Figen ÅžENTÜRK   5927 figen.senturk@ege.edu.tr
Burcu AKDAÄž   5928 burcu.akdag@ege.edu.tr
       

BİLGİ İŞLEM / WEB SAYFASI / SOSYAL MEDYA

     
Mahsum SIZLANAN   5917 mahsum.sizlanan@ege.edu.tr
       
ENGELSİZ KÜTÜPHANE BİRİMİ      
Mahsum SIZLANAN   5917 mahsum.sizlanan@ege.edu.tr
       
MULTİMEDYA TEZ TARAMA BİRİMİ      
AyÅŸe GURBET   5916 ayse.gurbet@ege.edu.tr

 


Ege Üniversitesi

EGE ÜNİVERSİTESİ